fredag 5 mars 2010

Veckans...

Veckans sötaste: Plötsligt stack någon fram en arm mitt i ansiktet på mej när jag satt mej på tåget hem idag. Det var den här lilla tjejen som hängde över ryggen på min stol hela vägen och drog i min mössa. Smygfotade henne! Kan tyvärr inte göra det med mina vuxna veckans, då hade jag nog råkat illa ut.
Veckans dummaste: Imorse kom Aurora inte iväg i tid från Helsingborg. Det var något krux på bildäck. När vi väl kom iväg var båten 13 minuter försenad men i högtalarna meddelades det att dom skulle försöka köra ifatt det på vägen. När vi lagt till är färjan bara 2 minuter efter ordinarie tid men sidan om mej står det en ung kille som surt kläcker ur sej "Ska dom inte ropa ut en ursäkt för att dom inte tog in tiden?!" Surgubbe i förtid!
Veckans skönhetsdrottning: Varje morgon är det en kvinna som sätter sej på samma plats på tåget. Hon kommer lika tidigt som jag så hela tåget är tomt. Hon väljer en plats precis vid trappan vid dörren och sitter på yttersta sätet. Sedan langar hon upp världens necessär och börjar sminka sej. Mycket klumpigt, lite som när någon äter med armbågarna stående i 180 graders vinkel. Efterhand som tiden går kommer det mer och mer folk och alla måste gå förbi henne och hon blir skitförbannad varenda gång hon blir störd och kladdar med mascaran. Hon går bergis igenom 10-15 tops innan hon är klar. Genomtänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar