tisdag 2 mars 2010

El och Danie verkar inte vara någon hit.

Hemma från skolan igen. Vi jobbar elsystemet. Hyffsat komplicerat måste jag säga. Viktigt är iallafall att man ALLTID kopplar bort minuspoolen på batteriet när man pillar i det elektriska. Annars är ju hela systemet strömförande. Dom har visat mycket charmiga bilder på vad som händer om man t ex kommer åt med en vigselring... Not nice. Vi kan väl säga att där är väldigt lite kvar att bära ringen på efteråt.

Så när vi idag skulle mecka lite med en generator (den som håller bilens batteri laddat) så utgick jag ifrån att han som pillat på batteriet och sedan generatorn innan det var min tur hade gjort detta. Ickesanicke och som tur var hade jag mina handskar på mej annars hade det kunnat gå riktigt illa. Mina handskar är klädda i gummi på yttersidan. Men okej, jag får väl hålla med slarvpellen Kasper om att det såg coolt ut! Men är det underligt att man har ett lättare kontrollbehov? Så fort man slappnar av så gör ju alla andra fel! Detta är iofs samma kille som sprängt vinterdäcket och demolerat fälgen till sin egen bil, som vi skulle byta stötdämpare på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar