fredag 5 mars 2010

Det här är dom bästa jeans jag någonsin haft, i modellen. Bekväma, funktionella och enligt mej även snygga. Jag har två par. Ett par vanliga blå som nu är så slitna att dom nästan faller sönder när man tar på dom. Sedan har jag dessa. Och dom är nästan som nya.
Inköpta på en mellandagsrea på Levis. Jag såg modellnummret och att det var rätt storlek, höll upp dom och köpte dom. Det syns inte så bra på bilden men första gången jag använde dom hade någon idiot på ett gammalt jobb ställt ett nymålat bord mitt i vägen för toaletterna. Orange oljefärg, det kommer aldrig att gå bort. Och vem fan målar ett bord knallorange?! I never found out... På låren är där också två små rutor av sicksacksöm i brunt och blått, helt okej. Och sedan lade man till det här:
Bakpå är där alltså två bruna sicksackssöms-fläckar! Varför? Av alla ställen och alla färger man kan välja på?! På nära håll är det ju ingen större grej, då ser folk att det är "meningen" men på håll? Dvs alla dom som går 15 meter bakom mej på Kullagatan! Efter upptäckten av detta (reavaror bytes ej!) kom jag på den fenomenala lösningen. Vi sprättar helt enkelt väck skiten (bildligt talat). Men, som synes överst på fläcken, har byxorna stentvättats och tyget är betydligt mörkare under fläcken. Effekten blir att det ser ut som om man har kissat på sej istället. "Det hade varit bättre!" tänker kanske någon. Och ja, men då hade inte dom som smygit sej nära för att kolla vad fan jag är för smutsig typ sett att det var "meningen"! Moment 22 på i-landsnivå.

2 kommentarer:

  1. Blek dom med klorin så syns det inte! Menar du förresten att du köpte brallor utan att prov dem? Du är galen..men det är väl därför I like u so god dame mutch!

    SvaraRadera
  2. Men om jag bleker med klorin så blir det ju för ljust istället. Hehe, jag hade ju ett par likadana sedan innan och det är bergis 6 år sedan jag köpte dom ;) Jag gillar dej med! Vi måste ses snart! Ska kanske till Lotta imorron!

    SvaraRadera