torsdag 18 mars 2010

Laundry day

Min grannar är riktiga äckelpäckel! Det är så räligt att komma ner till tvättstugan och mötas av ett golv som ser ut som om det inte sett en mopp på månader, en torktumlare full med ludd av obestämd färg och en miljon hund- eller katthår och tvättmaskiner täckta med kladd á la flottiga barnfingrar och igenkorkade tvättmedelsfack! Vad är det för fel på folk? Om där är en cementklump av tvättmedel i facket, varför fyller man på då? Det är inte som att maskinen magiskt kommer att kunna ta det man lagt ovanpå proppen! Och håren! Som allergiker är det ett stort problem för mej. Jag VET att många ickeallergiker skakar på huvudet och tänker "Vadå, lite eksem och en nysning. Big deal!" men det är inte så. Eksemen sitter kvar i veckor och lämnar fula ärr och får jag dessutom skiten i mina rena kläder eller lakan får jag det på hela kroppen. En allergisk reaktion som eksem kan faktiskt leda till allergiska chocker som ger andnöd. Sen är det ju inte som att jag bara kan pinna ner och tvätta om allting dagen efter heller för man måste ju boka en tid i förväg!

Jag tvättar i genomsnitt en gång per 1,5 vecka och städar ALLTID ordentligt. Så jag begriper faktiskt inte hur det hinner bli så satans smutsigt där nere!

Idag kom Mommo och Morfar med bilen så jag fick provköra och kolla lite på stötdämparna och fjäderbenen. Det var lite svårt att se, dom är väldigt kompakta dom däringa Smart-bilarna, men det borde bli bättre om vi byter ut stötdämparna. Dom hade en supergod wienerlängd med sej som jag fortfarande smygäter på och det var väldigt trevligt :)

Imorron ska vi påbörja svetsutbildningen! Det ska bli riktigt spännande för det har jag aldrig gjort förr! Hoppas att jag rockar på det!

Idag tänkte jag också slå ett slag för min gamla arbetskamrat Ulrikas blogg www.gremlinsmamman.blogspot.com. Hon är en baddare på roliga inlägg, som att lista jobbiga småsaker som alltid händer vid fel tidpunkt etc, och även när hon "bara" skriver om sin vardag blir det väldigt rolig läsning med mycket ironi och självinsikt och jag skrattar alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar