tisdag 9 mars 2010

Varning för känsliga läsare!

Gick in på aftonbladet.se i vanlig anda när jag kom hem. Big mistake! Där fanns en artikel om ohyra. Vägglöss, kackerlackor och annat äckelpäckel som får silverfiskinvasionen som mötte mej här när jag flyttade in att se ut som en bagatell! Jag klarar inte av sånt. Det börjar krypa på hela kroppen och i håret! Det kan vara för att det gick löss så länge på Fredriksdalsskolan när mina småsyskon var små och gick där att lössen tillslut blev immuna mot lus-schampot. Och dom var stora och svarta och kröp i Petronellas långa blonda hår! Jag fick aldrig det men det räckte att se det för att jag maniskt skulle kamma håret med den där lilla kammen i flera veckor! Eller den första gången vi fick mjölbaggar hemma hos mamma och jag upptäckte det på värsta möjliga sätt; en larv i min havregrynsgröt! Två gånger efter att vi köpt mjöl i samma butik råkade vi ut för det. Jag handlar fortfarande inte där och det har nog gått 10 år!

Nu är i varje fall hela lägenheten kliniskt ren! Dammsugat, tvättat golvet två gånger och torkat av lister och element. Tog faktiskt inte inne i köksskåpen för det gjorde jag för två veckor sedan när jag och mamma målat klart. Innan dess har dom kört ner tapterna där med en jätteångmaskin (och ånga dödar allt!) och fönstret stod öppet i flera dagar så alla eventuella kryp där borde vara stendöda!

För säkerhets skull har jag lagt ut nytt silverfiskgift också. Har inte sett en enda silverfisk här sedan januari förra året så jag vet att det är bra. Och till alla djurvänner, jag vet att det är omoraliskt men det är ett "snällt" gift. Dom äter det och går hem och somnar! Fair enough, dom vaknar aldrig igen och blir uppätna av sina homies som också somnar and so on and so forth MEN kryp hör hemma utomhus!

And what did we learn? Gå inte in på aftonbladet.se om det är mindre än 2 timmar tills du måste gå och lägga dej. Nu ska jag duscha. Och tvätta håret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar