fredag 5 mars 2010

Jag har har en superdag fast att allt gått snett. Igårkväll kunde jag inte somna, sist jag tittade på klockan var hon halv ett. Resultat; för lång snooz och jag fick springa hela vägen till Knutpunkten. Hungrig var jag också och jag hann inte fixa någon mat att ta med. Hittar en 20 i fickan (i övrigt helt pank) och snurrar snabbt inom Pressbyrån. Super, erbjudande på Risifrutti. Tar två. Upp till båten.

När jag sitter där i min fönsterkarm och klämmer en Risifrutti och läser Metro ropar dom ut att färjan tyvärr är försenad men vi ska lämna hamnen då. "Har vi inte redan gjort det?" tänker jag och ser mej omkring. Aja, jag hinner ju med mitt tåg så det var inga problem. Men det sved lite att jag sprungit som en idiot genom hela stan helt i onödan. Typiskt!

Väl i skolan får jag reda på att vi bara ska jobba med våra leksikonblad. Något som jag lika gärna kan göra hemma. Totalt 4 timmars pendling för att vara i skolan 3 timmar helt i onödan! Well well, blir klar med mina leksikonblad (jag VET att det heter lexikon här men danskarna har inte fattat finessen med bokstaven X) och hinner med tåget från Hilleröd 11. Tågen går bara en gång i timmen och det är hel och ankommer således alltid halv till Helsingör. 27 över stänger Scandlines dörrarna till färjan som ska gå halv. Surt! Men av någon anledning brukar tåget komma in precis 27 så jag springer alltid upp. Går det så går det. Mycket riktigt, där står färjan. Men va fan, bilarna står ju på fel håll. Har dom inte fått komma av än? Springer upp och kommer med. Tror jag. Det är något fel på någon pryl som fäster bilavfarten så landgången har inte heller kunnat sättas. Fotar solen så länge :)
Och dom mycket konfunderade gubbarna som irrar omkring i sina gula västar.

Efter 5-10 minuter får dom ordning på det och en mycket ilsken skara springare kommer av färjan. På med oss och lite bilar men vi kommer inte iväg. Jag går upp på däck i solen (idag med :)) och märker att nu kan dom inte få av den däringa grejen som inte ville fästa innan. Aurora anländer. Fan också. Nu blir jag väl fast här, landgången har dom ju dragit in igen.

En kvart försenade lämnar vi Helsingörs hamn. Bara en kvart! Det var ju inte så farligt. Jag har fortfarande en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar