måndag 8 mars 2010

Ben and Jerrys

Det enda Nino önskade sej idag var att ta det lugnt hemma och Ben and Jerrys. Passade mej bra eftersom jag var rätt trött när jag kom hem. Dessutom måste jag finslipa min ansökan till praktiksplats. Praktiken som bara är på en vecka får jag göra här hemma och eftersom min danska inte är toppen ännu tänkte jag köra på det. Lärlingsplatsen på 3,5 år måste dock ligga i Danmark. Annars får man ingen lärlingslön. Sverige gjorde ju tabben att helt ta bort lärlingssytemet. Duktigt korkat! Jag ska kolla på Mekonomens verstäder eftersom dom tar in olika bilmodeller. Om jag får välja i övrigt hade jag gärna tagit Volkswagen. Hyser en förkärlek till dom eftersom lilla Nikita är just en Volkswagen.

Vände mej i desperation till en gammal klasskamrat som varit biltokig sedan han ploppade ut och kan VARENDA bilmodell. Jag måste lära mej, grabbarna maler ju på varje dag! "Jag har en bla bla med en motor från bla bla och fälgar från bla bla." Är det inte en Volvo Cross Country eller en Audi TT är jag helt blank! Ridiculous! Det är inte riktigt så illa men det känns så. Han nappade inte så jag antar att han ansåg att det var en omöjlig utmaning. Tur att jag har Alle också, hon är rätt skillad på det där med.

Jag har aldrig ätit Ben and Jerrys för, eller jag har ett svagt minne att jag fått smaka av Binis en gång. Supergod glass! Snacka om att jag missat något. Rimmar dock illa med min mage. Jag kanske borde lyssna när min läkare gnäller om laktosintolerans. Men det är så trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar