onsdag 10 mars 2010

Jag måste verkligen klippa mej. Är så trött på mitt slitna långa hår som blir tovigt bara man tittar på det! Tar timmar att reda ut dreadsen som bildas under en natt för att jag inte kan ligga stilla när jag sover. Funderar på att klippa det kort. Har kvar min bild på Meg Ryan i "French Kiss" som var utgångspunkten sist jag klippte det kort. För.. 3 år sedan.
Lite av en buzzkill att alltid får höra "Nu har hon på bilden lite tjockare hår(läs: riktigt hår och inte babyflis) än dej så det blir ju inte riktigt detsamma. Efter det har Alle klippt mina toppar ytterliggare 3 gånger. Vad är det dom rekommenderar? En gång i halvåret? Kvartalet kanske till och med? När jag gick igenom bilder till mitt udannelsekort(tågkort) hittade jag iallafall en bild från när jag klippt mej sist och jag skulle nog kunna tänka mej det igen.
Behålla det lite halvlång (inte hockeyfrilla!) i nacken så att jag kan göra små flätor i det igen. Me like! Frågan är dock om jag skulle ge mej på att bli blond igen samtidigt. Då skulle Nino bli superglad! Jag har tröttnat på att det måste färgas minst en gång i månaden annars blir det såhär:
och det ser ut som att jag håller på att bli skallig på lite avstånd! Matcha det med bajsbyxorna från Levis and you got one hot mama! Men orkar jag gå runt och vara orange i en månad innan jag kan bleka håret igen? Ah, livets stora dilemman.
Sist jag skulle göra blont av svart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar