lördag 20 mars 2010

MUSIC!

Idag har jag hägrat i köket och hallen. Diskat, planterat om blommor och röjt unan tvätten. I köket har jag en cd-spelare där jag alltid kör Nimrod med Green Day. Deras bästa album enligt mej! Förra gången Mommo och Morfar var här fick jag en skiva med Melody Gardot. Supermysig med lite loungefeeling så den har också gått rätt många varv nu. Pinnade in i rummet och hämtade Singing When You're Winning med Robbie Williams som också är ett superbra album och hittade en blandskiva jag bränt 2005-08-16.

Come on Eileen - Save Ferris och No Doubt
Big Me - Foo Fighters
Crocodile Rock - Elton John
Show Me How to Live - Audioslave
The Last Song - Foo Fighters
Du Vill så Du Kan - Svenska Akademien
99 Red Ballons - Goldfinger
Screamer - Good Charlotte
Sunday Morning - No Doubt
About a Bay - Badly Drawn Boy
The Best of You - Foo Fighters
Celebrity Skin - Hole
Lemontree - Oasis
Living Dead Girl - Rob Zombie

Efter Robbie åkte den i och det är galet hur mycket jag fortfarande tycker om dom här låtarna! Och att Foo Fighters inte har släppt något nytt album sedan 2005! På den tiden när man "fick" ladda hem så drog jag aldrig hem dom album som jag hade på cd. Onödigt ju! Följdaktligen har dessa aldrig funnits med på listan iTunes, på min iPod osv. så jag har inte hört många av dom på flera år!

Dagens lördagstips är alltså att damma av cd-hyllan och se vad ni hittar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar