torsdag 4 mars 2010

Jag har alla mina Gilmore Girls-avsnitt på den lilla laptopen och har inte orkat flytta över dom. Men det gör inget för spana in hur fint den för plats i ett av hålen i min Expedit från IKEA! Bedtime-entertainment på hög nivå! Inte lika bra ljud som från mina fina högtalare och mindre bild än på mina fina Dell fast lagom avstånd för att blogga samtidigt.

När jag jobbar med skolarbeten har jag den lilla som uppslagsdator och den stora till att arbeta på. Jag har äntligen fått lite respekt för Ninos alla datorskärmar! I have seen the light!

På tal om light, man kan se min "Wake-up-light" uppe i högra hörnet. Den är super nu när jag måste gå upp så tidigt. För er som inte vet är det en väckarklocka som långsamt börjar tändas en halvtimme innan det inställda larmet för att simulera en soluppgång. På så sätt vaknar man långsamt och är liksom halvvaken när larmet går och det blir inte en chock för kroppen. Dessutom kan man (som jag valt) ha själva alarmet som fågelkvitter! I am NOT a morning person men även om jag är trött för att jag sovit för lite vaknar jag ändå på gott humör med den. Det är helt sant! Nackdel; i början vaknade jag inte till innan larmet utan vaknade först vid fågelkvittret. Sedan kom våren och flyttfåglarna och jag vaknade av ALLT fågelkvitter oavsett tidpunkt. Dock alltid på gott humör!

2 kommentarer:

  1. En sån klocka får jag nog köpa mig!

    SvaraRadera
  2. Den är faktiskt super. Man är ju inte piggare om man sovit dåligt men just att man vaknar lite mer lagom. Inte slits från drömmen om Johnny Depp!

    SvaraRadera