tisdag 16 mars 2010

First Aid

Igår inleddes vår 3 dagars Första Hjälpen-utbildning. Jag har gjort hjärt- och lungräddning förr men det här tar in allt. Riktigt bra att ha och väldigt lärorikt. Hur man ska tänka och prioritera på en olycksplats etc. Läraren är riktigt bra och har personliga upplevelser och berättelser om allt! Det är i o för sej några år sedan jag gjorde det sist men man har redan ändrat utförandet. Idag ska vi utföra hjärt- och lungräddning på en docka. Borde inte bli några problem!

Helgen var lugn men mitt enda måste att tvätta förvandlades till två dagar på BR Leksaker på Väla. Men det var riktigt najs! Tackar Lottis för det :) Jag får tvätta på torsdag istället. Då kommer förresten Mommo och Morfar förbi för jag ska slå en kik på stötdämparna på Mommos bil!

Fick världens huvudvärk igår, igen. Åt och sov men inget hjälpte. Inte ens mina Treo! Sen åt jag två bitar Polly och huvudvärken försvann. Är man sockerberoende måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar