måndag 15 februari 2010

Ut i snön igen!

Har precis varit hemma och spanat in hur det har gått för dom två karlarna som satte igång i min lägenhet imorse. Att riva ner tapeterna verkar inte vara så självklart enkelt som man först trott. Varför kan man aldrig bli positivt överraskad när det kommer till den här typen av situationer?! Det sitter självklart flera lager tapet på varandra, en av de understa ser ut att vara superläcker, brun med blommor! Lägger upp en bild när jag satt igång min laptop senare, Ninos dator sammarbetar inte med min mobiltelefon. I varje fall är det lagret som sitter under den fula blommiga som släppt en vinyltapet (därför den yttre inte satt sej ordentligt) och tydligen är det inte så lätt att plocka bort en sån! I badrummet har dom iallafall lagt på fuktspärren och hela hallen är full med kakel så det kommer kanske upp imorron! Ingen mening med att ta en bild på det nu för det är bara grått och trist!

Surfade in på aftonbladet.se och läste om alla bränderna och att man tror att det är kylan, dvs. att folk eldar som bara den i vedugnar och drar på elementen för fullt. Så självklart blev jag paranoid och måste pinna hem igen för att sänka värmen på mina element.

Sedan undrar jag vem det blir som ska betala elräkningen för den något kaosartade renoveringen av mitt badrum och kök. Dom har ju blåst på med bygglampor, verktyg (tom. såna där stora som snygga killar har att hacka med i vägen i gamla filmer!) och nu står det en monsterstor ångmaskin i mitt kök inkopplad på fullt ös som säkert drar massor. Jag har knappt varit hemma. Den enda elen jag förbrukat sedan tre veckor tillbaka är att tända två ynka lampor och det som krävs för att hålla kylskåpet igång. Jag har till och med dragit ut modemet, tvn, alla laddare osv. Tanken slog mej eftersom det ligger två brända proppar på golvet i min hall och ett nytt paket med högre styrka vid sidan om...

Dags att gå hem igen och sänka elementen, hantverkarna lär ju knappast frysa med den där ångmaskinen igång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar