onsdag 24 februari 2010

Så trött på hantverkare! Och lokalbanen!

Före och efter-bilderna på badrummet får vänta lite på sig eftersom, surprise(!!), dom har inte varit här och satt upp grejerna som ska upp på väggarna ännu. Inge skoj att visa bilder nu innan det är helt klart!

Imorse fick jag, före tredje gången, besked på att lokalbanetåget (det jag får mellan Helsingör och Hilleröd) inte kunde komma in till Helsingör på grund av spårproblem. Jag antar att dom fryser men jag vet faktiskt inte om dom bara är kassa för många av dom andra resenärerna säger att det är likadant året runt.

På morgonen går tåget två gånger i timmen och vi är många som tar det så när det hände första gången och det var 5 avgångar som blev inställda var vi massor som stod och hägrade på Helsingörs station. "Ni får ta kustbanan till Snekkersten och byta där", 400 pers springer till tåget mot Köpenhamn och intar det! Alla stackars Köpenhamnspendlare blev mos. Av i Snekkersten och karavanen intar sedan det lilla lokalbanetåget och jag kom två timmar försent.

Andra gången tog jag kustbanan till Snekkersten med detsamma eftersom jag fått intrycket av att problemet ofta ligger mellan Snekkersten och Helsingör. Rätt gjort!

TIllbaks till imorse. Tåget står och väntar redan när färjan lägger till så man vet med detsamma om det kommer bli vajsing på resandet. I högtalarna meddelade dom att lokalbanen kunde tas från Hilleröd och dom skulle försöka få det att invänta kustbanan som skulle komma dit strax efter lokalbanens egentliga avgång. Två omgångar Hillerödspendlare anländer till Snekkersten och då får vi reda på att avgångarna är inställda, alla kommande tre. Dvs. nästan 2 timmar!! I Snekkersten finns det ingen väntehall och folk blir hyffsat irriterade. "Varför skickar dom hit oss om tågen ändå inte går?!" Under tiden anländer även skaran som ska ta tåget från Snekkersten. Ilsken, kall och hungrig var jag! Hann inte äta mina mackor på färjan för jag stack näsan i Metro och fastnade.

Efter en halvtimme dök det upp ett tåg. Fast att kommande avgångar fortfarande var inställda. Ordinarie avgång var 23 över från Snekkersten så vi tog förgivet att vi skulle stå kvar fem minuter så att dom som skulle ta det skulle hinna med. Men nej, 19 över kör tåget med 7-8 pers springade efter som inte vet att det inte var ordinarie tåget. Mycket underligt tänk.

Så, då har vi bearbetat ilskan över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar