torsdag 4 februari 2010

Formel 1?

Måste ju tacka världens bästa Binis för hjälpen med mina matematiska formler idag också! Det där med bilar är inte bara oljekladd och plåtbitar. Vi ska lära oss räkna ut trycket i bromssystemet och till vår hjälp har vi fått en hel massa formler. Jag har aldrig haft svårt för matte så det var ju en piss i havet när vi gjorde det första testet men nu när vi skulle göra om det har jag funderat ett par dagar på hur en av dom skulle kunna lösas. Det blev fel hur jag än gjorde så jag smsade mina NV-polare som flytt till Göteborg och Binis kom till min undsättning. Det blev ju aningen lättare när hon fick mej att förstå att jag råkat byta ut två värden i formeln. Säkert 4 dagar har jag grubblat på den där!
Bilden är hämtad från hennes facebook, helt utan tillstånd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar