torsdag 4 februari 2010

Bilbok!

Jag har äntligen köpt boken om min lilla bil! Conny hittade den på Mekonomen på landskronavägen för ett tag sedan efter att jag lånat ett trasigt exemplar på bibblan. Folk hade till och med rivit ut sidor och oljat ner allt! Men nu har jag alltså min egen. Den kostade några hundralappar men det är bra att ha den. Mycket instruktiv och den kommer ju vara ett superkul minne efter min första alldeles egna bil senare! Lite bittert att föregångarens bok var blå dock.. Alla som känner mej vet att jag ÄLSKAR blått!

När jag kom till skolan idag fick jag först besked på att vi skulle jobba hemifrån eftersom folk hade frågat efter det tidigare på morgonen. What the..!! Här har jag gått upp klockan 5 och sedan åkt både färja och tåg i två timmar för att komma hit och nu vill dom, 08.05, att jag ska gå tillbaka till stationen och vänta in tåget som inte går förrän 09.00 för att åka två timmar tillbaks igen!! Inte en chans! Men det var visst några till som kände likadant så det blev att vi stannade.

När jag kom hem till Helsingborg igen investerade jag i ett fodral till min lilla lappis! Sen bar det av hem till mamma och där har jag suttit och gjort mina läxor heeela dagen. Jag har inte ens hunnit testa min nya gadget från Mommo och Morfar! Men nu är jag klar. Mamma början redan tröttna på mitt och Connys tjat om bilar och bildelar och jag har kommit på att Danmark redan har skadat mej! Caliper = bromsok Stempel = kolv osv. Övergången tillbaka med alla danska ord i bagaget kommer bli lite kruxig. Meeen vi ser det som en ny utmaning!

Och förresten, grattis på första torsdagen i månaden!
 
500 spänn. Jag tror inte jag gillar snö idag.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig och flitig!! Vad bra att du tycker det är kul =)

    SvaraRadera
  2. Det är superskoj :) Det är inte så svårt att satsa när man har roligt! Grattis till VG:et förresten! Bra betalt för hårt slit ju!

    SvaraRadera