onsdag 3 februari 2010

Nikita ser bra ut i snö...

...men Danie gillar det inte. Efter att ha skottat bort plogvallen utanför min bil (bilden är tagen efteråt) och skrapat rutorna startar hon utan några problem. Fast att hon stått där i flera dagar! Super! Var tvungen att flytta henne eftersom jag stod på "Förbjudet att parkera 8-12 1:a torsdagen i månaden", dvs. imorgon. Upptäckte snabbt att det inte finns en enda plats där man får stå mellan 8-12 imorgon. Eller jo, betalplatser med max 4 timmars intervaller. Blir dock lite svårt att lägga på pengar från Hilleröd klockan 13 imorgon. Det är inte för att alla platser är upptagna heller utanför att man igår, när det var förbjudet att stå på andra sidan gatan i hela området plogade man igen varenda hål på den sidan!

Det är inget fel på mina ben, jag går hellre en bit än ställer mej så att jag riskerar att få böter och jag har aldrig stått trafikfarligt. ALDRIG! Man är ju bara människa så den där första tordagen resp. onsdagen har jag lyckats glömma två gånger men det är ändå inte som att stå halvvägs ut i en korsning, så att utryckningsfordon inte kommer förbi eller så att bilens placering är en risk för gående. Min plats på "fel" sida av gatan försvann omedelbums och mina säkra kort-platser aslångt bort har tydligen blivit någons annans kort! Så nu står jag långt bort, på "fel"-sida av vägen I EN SNÖDRIVA för det var det enda som fanns! På hela Eneborg!

Bara för att jag kom ihåg att det var första torsdagen i månaden!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! man kan ju undra vad dom rimligen ska göra på en "förbjudna " sidan i morgon eftersom man inte får stå där då. Intressant.
    Rigga en kamera och se vad som inträffar denna ack så viktiga Torsdag mellan 8 och 12.

    SvaraRadera