torsdag 11 februari 2010

Badrumsupdate

Idag ringde jag till byggföretaget som fixar mitt badrum. Lämnade ett lite ilsket meddelande på deras telefonsvarare eftersom ingen varit och fixat där på en vecka nu och vi är som sagt i vecka 3. Efter en timme ringde min mobil och i andra änden var min byggarbetare. Han var supertrevlig och berättade att vattenläckan visat sej vara mycket värre än man trott och har spridit sej längs med hela hennes vardagsrumsvägg och ut i hennes hall och garderob. Så det är därför dom inte kunnat göra något, allt måste torka ut ordentligt. Och han bad så mycket om ursäkt för att dom inte meddelat mej det tidigare men helt ärligt har jag ju å andra sidan inte frågat förrän nu heller. När jag berättade att jag skulle vara ledig nästa vecka erbjöd han sej att se till att dom kom efter lunch så att jag får sova ut ordentligt och att dom tar väggarna i mitt kök redan på måndag så att jag har hela veckan på mej att måla och greja där. Jag ska fråga dom vad dom skulle ta för att bygga Ninos kök. Nu är jag inte alls arg på dom längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar