torsdag 21 januari 2010

Trötter

Imorse somnade jag på tåget mellan Helsingör och Hilleröd. När jag vaknade, tio sekunder innan vi nådde Hilleröds station, så var det av den där känslan som får en att rycka till! För mej brukar det förknippas med en känsla av att jag trillar ur sängen precis när jag håller på att somna in och man vaknar med ett ryck. Killen som satt sidan om mej tittade i varje fall ytterst fundersamt på mej. Tur att jag inte kört något klassiskt som att luta mej mot honom och börja sagla. Eller snarka!

Jag har inte så värst mycket problem att komma upp om mornarna men jag är faktiskt inte en morgonmänniska by nature. Ask anyone! Jag tillhör typen som vill dra täcket över huvudet, vända ryggen till och kalla "väckaren" för mycket fula saker. Med tanke på att jag inte surat en enda morron så kan man ju bara dra slutsatsen att jag trivs! Även undermedvetet! Men på eftermiddagarna när jag kommer hem, då är jag supertrött.

Somnade hemma hos Nino

Fick googla order morgon för att hitta mornar. Men flera mornar blir tydligen inte "mornarna" men jag hittar inte det rätta ordet.. Det finns kanske inte? Morgonarna? Jag brukar ju skriva morron precis som jag hellre skriver dom istället för de eller dem. Eller mej och dej istället för mig och dig. Man lär sej något nytt varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar