söndag 10 januari 2010

Back to school

Idag har jag varit lite bakis. Men jag och Alle hade iallafall skoj igår. Min indier kom hem häromdagen så hon tittade också förbi innan hon skulle tillbaks till Göteborg. Tvättdag, någon galen granne tyckte att han kunde sno min tid eftersom klockan var hela TIO minuter över fem. Men vi löste det fredligt och han fick köra klart sina två tvättar.
Första skoldagen imorron. Tänk om jag försover mej? Eller om jag inte fattar ett dugg när dom snackar. Det är 4 och ett halvt år sedan jag tog studenten. Hoppas att jag kommer in i pluggandet hyffsat snabbt. Det tråkigaste är att pendeltiden kommer bli så lång. Tågtiderna och båtarnas avgångar passar inte alls ihop. Dessutom ligger skolan en bit ifrån Hilleröds station och jag tvivlar på att man hinner dit på 12 minuter. Det enda dom verkligen inte accepterar är förseningar. När jag börjar 08.00 måste jag alltså ta en båt som går 06.10. Den lägger till strax efter 06.30 och tåget går 06.48 och jag har 40 minuter på mej att gå till skolan, more than enough!

Bilden är tagen utanför Olympiaskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar