torsdag 28 januari 2010

Mycket läsvärd krönika!

http://www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/martinezpeleta/article6504869.ab

Jepp, jag är en aftonbladet.se-junkie. En gång om dagen, efter skolan, går jag in på både aftonbladet och hd. Mina nyhetsupdates är begränsade till detta. Aftonbladet må vara en kombination av skvallerblaska och kvällstiding men jag har fått en hel del bra grejer därifrån! Som till exempel krönikan ovan. Mycket bra och tankeväckande åsikter kring utförsäkringsdebatten.

Hd.se besöker jag mest för dom lokala nyheterna. Journalistiken är verkligen inte i sitt esse och tendensen att dra ut på nyheter till evighetslånga följetångar(tänger) har blivit mer regel än undantag. Men ibland har dom riktigt bra grejer, och det var trots allt en artikel från hd.se som väckte minnen om min gammelmormor för någon månad sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar