tisdag 1 december 2009

Julkalenderns första dag och dödsdomen mot Nikita

Äntligen börjar det hända lite saker! Snart ska jag få jobba lite igen och slippa gå hemma och vara rastlös! Jag missade julkalendern idag så jag får väl se om den ligger på SVTs hemsida eller något.

Idag var det även dags för den fasade besiktningen och det gick inge vidare. 6 fel, varav jag rättat ett redan idag, men det kommer nog bli både krångligt och dyrt att reda ut det den här gången så jag och Conny ska fundera på om det är lönt. Men det får bli på fredag tidigast, när rättegången är avklarad. Om någon känner att han/hon sitter inne på kunskaper som hur man byter fjädersäte och bromsrör på en Golf 2:a från -85, hur man lagar en tuta som inte vill jordas fast att skiten är jordad(?!), lagar ett sprucket olje/avgasreningssystem och plåstrar om ett avgasrör så är ni varmt välkomna med tips och idéer.

Om 4 år kommer jag kunna göra allt det där själv men det känns lite saftigt att ha henne ståendes så länge, tycker ni inte? =) Då närmar hon sej i o för sig sin 30 års dag och blir skattefri but still.. Den 11 januari börjar jag förhoppningsvis på skolan i Hilleröd. Vi får väl se. Mötet är den 10:e december och jag vet inte om jag kan komma dit ännu. Eftersom jag först blev informerad om att det inte skulle bli någon kursstart i januari så har jag inte planerat för något möte i Danmark och att hinna skaffa danskt personnummer och allt så jag ska jobba den 10:e som det ser ut nu.

Baah, jag vet att hon kostar en hel del men det hade varit väldigt kul om vi hade kunnat laga henne.

1 kommentar:

  1. man kan göra allt men det är frågan hur omständigt det är kyla plats o pengar . men vi gör ett försök för att rädda livet på henne .tycker jag

    SvaraRadera