onsdag 2 december 2009

Grow your own drugs

Har hittat ett super läckert tv-program som går på SVT 24. Råkade zappa in i det senaste avsnittet (del 3) hos Nino and it's awesome! Det är en kille, James Wong, som gör mediciner, salvor, schampoo osv. av helt naturliga råvaror. Han köper inte ens alla i butik utan går ut i skogen och hämtar massor! Hur skönt är inte det?! SVT Play suger och visar bara sina program i ett visst antal dagar innan dom tas bort och ersätts av nya avsnitt så jag har inte kunnat se del 1 och 2. Han gör egen deodorant med tallkåda och tallbar, från ett träd han tror att alla förknippar med möbler i platta paket from Sweden. Jag har aldrig förknippat tallen med IKEA. Har jag missat något?

Jag har i alla fall precis beställt hans bok "Grow your own drugs" från tidigare i år. Kostade 207 kronor + frakt på adlibris.se men via amazon.co.uk kan man få den för 154 kronor med frakt. Det tar kanske lite längre tid (3-8 dagar) men 53 kronor är 53 kronor. Och dessutom är det mycket roligare att hämta paket utomlands ifrån! Det fanns en snabbfrakt (1-2 dagar) med men jag vet inte vad det skulle ha kostat.
..........
Vidare undersökning på svt.se visar att ordinarie sändningstid verkar vara fredagar 21.30 på 2:an. Men det visas ytterliggare totalt 5 gånger på 1:an, SVT24 och igen i 2:an. Hmm, hur fan kan jag ha missat varenda gång dom visat del 1 och 2?! Del 3 visas till och med den 4:e december på:
http://svtplay.se/t/119869/tradgardsapoteket
..........
Jag har en liten fundering dock, till er som sett avsnittet. Han har citronskal i deon, då måste han ju odlat dom själv? Annars är det ju en massa besprutningsmedel och sånt på dom? Är det så även för ekologiska citroner? Kanske "miljövänligt" men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar