onsdag 25 november 2009

Julat!

Idag har jag julat! Tagit fram min älskade jullåda och spridit ut allt i hela lägenheten! Norpade ett tips från en vän och laddade min doft/värmeljuslykta med glöggkryddor och det luktar gott i hela lägenheten (tack Ulli!). Måste testa med pepparkakskryddor också. Jag älskar julmys och julstök! Och julmust är det bästa som finns! För första gången är jag klar med alla julkorten innan 1 december! Hela familjen är lite low on cash så vi funderar på att köra julafton utan klappar i år. Det gör inte mej något men jag vet att jag kommer sakna att köpa julklappar och sitta på golvet med "vilket-papper-vill-jag-slå-in-Bellas-klapp-i!"-problem!

Jag har också hunnit sätta upp mitt draperi i hallen. Dock enligt standards som skulle en hantverkare att gråta. Men jag är så satans trött på mina grannar som gör slut och smäller i dörrar var och varannan dag. När jag meckat en borrmaskin igen ska jag sätta upp det ordentligt men tills dess hinner jag testa det o se om jag behöver fodra det lite till för att eliminera "DU SKULLE BARA VÅGA GÅ HÄRIFRÅN!" Dörr smäller igen. Tydligen så vågade han.

På tvn står min dansande älg. Han har hängt med i tre år nu, sedan min första jul på BR Leksaker. Så söt! Jag ska se om jag kan få ordning på min kamera och filma honom så kanske han hamnar här sen. Man blir glad av honom =)

Och i år är jag ledig på lucia! Mamma, Bella och jag har suttit hemma hos mamma dom senaste åren och sett luciatåget på SVT. Supermysigt! Det var en av de bästa grejerna med att gå i musikklass hela mellan och högstadiet! Luciatågen! Tidiga morrnar, tända ljus, glada pensionärer eller företagsanställda. Det var inte förrän efter gymnasiet och fick se ett luciatåg istället för att vara med i ett! Och eftersom jag ska vara ledig i år kan jag också dricka riktig glögg på morronen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar