tisdag 25 maj 2010

"Who's FICA? And why does he get all my money?"

Lapptestet avslutades igår. Läkaren, supersöt från någonstans där man får en rolig brytning, sa något om något parfymämne och gav mej en fjesen lapp med lite text på. Done!

Ögnade igenom den på tåget, kommer från lavendel, används ibland i eteriska oljor. Body Shops grejer då såklart... Tradigt. Älskar deras sortiment och har massor därifrån! Tänkte inte så mycket mer på det. Det var ju inte någon olja eller kylarvätska så jag kan gå klart min utbildning utan problem.

Kommer hem, dagen går och på kvällen duschar jag. Sprayar på min nya brun-utan-sol, rekommenderad från Alle, på benen. Newbie på det där så vi börjar på benen. Säkert kort. Går en timma. Fan, det kliar lite det där. För skojs skull så kikar jag på innehållet på brun-utan-solen från Garnier. And there it is; Linalool. Håll med om att det är lite komiskt. Lool som i superLOL? Jaha, 100 spänn i sjön där dårå. Lyfter upp min duschkräm från Palmolive, Linalool. Mitt schampoo från Loreal, Linalool. Aja, det är ju ändå snart slut. Köpte nytt på Ica Maxi hår om dagen. Duschkräm från Dove, Linalool. Schampoot, Linalool. Bodylotion från Dove, Linalool. Det är faktiskt lite som att någon skrattar åt mej. Jag hade rätt, allt från Body Shop innehåller skiten. För skojs skull kikar jag på hårprodukterna. Allt. Gele,vax. Allt utom hårsprayen, som ändå bara hänger kvar sedan jag hade långt hår. Lycka till där ozonlagret!! Går ut i köket. Ja, jävlar. Självklart har dom tryckt ner det i min Yesflaska också.

Då gav jag upp och gick och la mej. Har inte undersökt något mer sedan dess. Då måste jag ju sluta använda det.

Jag vet att det här är en piss i havet för dom som fått lämna bort djur, inte kan käka normalt när dom blir bortbjudna och så vidare men va fan! Det är grejer för flera tusen som jag inte får lov att använda längre. "Det finns ju Lactacyd på Apoteket!". Tjena, hur kul är det då?!?

Hittade iallafall den här artikeln om det när jag googlade.
"Fler får eksem av schampo och balsam" Tsss, om det bara fanns i schampo och balsam hade det väl varit lugnt!
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/fler-faar-eksem-av-vanligt-schampo-och-balsam-282508

2 kommentarer:

  1. Trist. Du får helt enkelt Lusläsa etiketterna i fortsättningen...kramis

    SvaraRadera
  2. Hemma hos mamma finns grejor som inte kliar ;)

    SvaraRadera