måndag 17 maj 2010

Lapptest

Idag har jag mest åkt tåg känns det som. Upp till skolan vid 05, lektion 8-10.45 när jag fick pinna iväg till tåget igen. Missade inget viktigt, dom pillade bara med Mikkels skruttiga Audi! Tillbaks till Helsingborg, vidare till Malmö. När vi är nästan framma blir det såklart signalfel! Där rök min välplanerade "hitta sjukhuset i Malmö"-tid. Jag kom dit med 4 minuter till godo!! Läkarna var jättebra och nu har jag ett helt kemilabb på ryggen! Ska ta av alla lapparna om 2 dygn, där är en plupp som redan kliar satan! Sen ska jag på återbesök på torsdag och sätta nya lappar med nya ämnen och sen sista gången på måndag om en vecka.

Tydligen är det här ett relativt nytt high tech pricktest fast med utgångspunk i kontakt/kontakteksem. Jag blev ditskickad av min läkare här i Helsingborg eftersom jag fått eksem på händer och armar sedan jag börjar på skolan i Hilleröd!

Varje vit cirkel är ett ämne, eller en olja osv. Jag har 2,5 rader. med remsor. Helt galet så mycket man kan vara allergisk mot.

Nu sitter jag och äter sparris och bacon med pasta. Sparris är löjlig underskattat! Samtidigt försöker jag övertala Alle att komma över hit för att hon har tråkigt. Går väl inge vidare!

Update: Sabotage ligger bakom min tågotur! Någon vill verkligen inte att jag ska bli bilmekaniker ;)

1 kommentar: