onsdag 12 maj 2010

Epoxykurs

Idag har vi sista dagen på epoxykursen, en av tre obligatoriska utbildningar som vi måste ha för att få gå ut i mekanikervärlden som lärlingar. Jag begriper inte vad det är för fel på vissa av mina klasskamrater! Det här är kurser som hade kostat oss flera tusen om vi hade tagit dom utanför skolan och man måste vara godkänd för att arbeta med de olika ämnena enligt dansk lag. Blir som ombedda att ta av sej kepsarna blir det en 20 minuter lång disskusion om varför och "Så säger inte Boye!". Dom pladdrar, tjaffsar emot och är duktigt respektlösa mot kursledaren. Två dagar har gått och vi är inte i närheten av där vi ska vara för att hinna bli klara idag. Jag ska inte sticka under stol med att jag var en av dom som snackade mycket på lektionerna men det var ju på grundskolan (okej, kanske lite på gymnasiet med!). Det här är grabbar som alla är över 18 år! Dessutom är epoxy tydligen dundergiftigt (även om man "bara" ska scrappa med det mamma!) så det borde ligga i deras intresse att kunna arbeta med det på ett säkert sätt! Jag begriper det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar