fredag 30 oktober 2009

Vaccineras eller inte?

Svininfluensan verkar ha tagit över hela världen. Antibasisluskgegga överallt, som inte ens dödar viruset(!) utan bara dödar bakterier. Vilket väl iofs är bra det med, men det hjälper föga mot flunsan. Folk vill inte ta i hand men kan gladeligen låna varandras mobiltelefoner eller sitta och knappa på andra männsikors datorer. Så fort man hostar på bussen flyttar personen sidan om en decimeter utåt. I don't get it. Självklart ska man vara vaksam men jag tror att det viktigaste är att ta sej tiden att lyssna på sin egen kropp.

Jag missade min riskgruppsvaccination för Kiev. Det var faktiskt ganska skönt för jag har inte tagit ställning till vad jag vill än. Det ligger säkert mycket i det vissa läkare säger, att vi lite yngre inte har fått se effekterna av en riktig pandemi för att vi har blivit vaccinerade som små och vi vet inte vad det innebär att bli så sjuka. Men det är inte det som stör mej. Det är biverkningarna. Flera gånger förr har mediciner som varit "ofarliga" visat sej vara katastrofala.
"Här, kolla! Vi har meckat fram en pilla här som hjälper mot alla jobbiga issues med att vara gravid." Nine months later; "Oh fuck, your kid doesn't have any arms!" "Antibiotika är skitbra." Nobelpris... Aj, fan. Bakterierna blir resistenta.

Hehe, nice! Fick precis ett telefonsamtal om att det har utbrutit en epedemi i Ukraina och att folk inte vill vara kvar på sina jobb och går hem. Fattas bara att man blivit sjuk där nere samtidigt som man missat att få "mirakelsprutan"! Hoppas alla goa grabbar och töser jag träffade där nere slipper bli sjuka.
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5jlasqqSlUIt56rnsbgDSaDdjU9kw

Jag ska i varje fall träffa min läkare nästa fredag så vi får väl se vad hon säger då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar