torsdag 22 oktober 2009

En solig dag i Kiev

Huxflux, mitt i natten, får jag ett samtal.
"Jag måste till Kiev imorron, ska ru med?"
"Ehm... vad, nær, hur och framørallt varfør?"
"Imorron. Kl. 10. Det ær viktigt!"

Så nu sitter jag hær, två dagar senare. Mitt i Kiev. Ursækta mina danska bokstæver men det ær Ninos jobbdator.

Byggnaderna hær ær makaløst fina men dom kør som galningar. Malta och Sicilien ligger duktigt i læ jæmført med det hær. Vadå 4-filig korsning med ljusen och øvergångstællen och jag får røtt? Go, go, go! Och bilarna! Jag har aldrig sett så många lador! Jag trodde dom var utdøda! Men læckert ær det. Lite spexigt också eftersom Ukraina nog inte ær ett land jag hade kommit att besøka annars. Har skrapat ihop lite bilder tillsammans med en av Ninos kollegors mrs igår. Får se vad jag kan gøra av det.

Lunchbreak is over, gotta go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar