tisdag 17 februari 2009

Hemma. Sjuk igen!

Det är så fruktansvärt tråkigt att vara hemma och inte kunna göra något! Så, i förhoppning om underhållning, har jag skaffat mej en blogg. Har aldrig bloggat förr så vi får se hur det går.

Har varit sjuk sedan i lördags och har hunnit gå igenom en hel drös med tv-serier. Med hjälp av några vänner har jag upptäckt "How I met your mother". Starkt rekommenderad till alla andra sjuklingar som behöver något att sysselsätta sej med. Det hör dock till saken att jag inte är så kräsen vid det här laget. Jag, som älskar vintern och snö, måste ju sitta här inne och uggla! Jag är inte bitter!

Är måttligt irriterad på min hyresvärd också! I torsdags kom det en hantverkare och hämtade min extranyckel, han hade tydligen ingen huvudnyckel. I fredags skulle han ha varit här medan jag jobbade och fixat allt som är trasigt här. Elementet i hallen som läckt sedan jag flyttade in, elementen i kök och sovrum som inte går att stänga av (ganska mysigt just nu faktiskt!), läckan under diskhon, läckan i badrummet samt sätta upp mitt badrumsskåp eftersom att föregående hyresgäst snodde originalet med sej! Idag är det tisdag och ingen har varit här, varken för att laga något eller för att lämna tillbaka min nyckel. Fattas bara att min lägenhet blir tömd nu när jag precis fått tillbaka min stulna bil! Again, jag är inte bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar