måndag 8 juni 2009

En hel månad!

Efter att ha varit arbetslös i en hel månad, sedan den 6:e maj, var jag idag iklädd min slitna en-gång-i-tiden-röda BR Leksaker sweatshirt igen. Lite ironiskt att det passerat exakt en månad. Det var faktiskt skoj men inget är ju kvar där det var när jag gick, lite svårt att guida kunder i butiken. Jag kom i varje fall på att det där med leksaker är lika roligt fortfarande! Det känns väldigt bra med tanke på att jag har siktet inställt på ett jobb på Barnens Hus nu! Samma genre men nya utmaningar! Vi får väl se vad som händer men jag hoppas verkligen att jag får det!

Under den gångna månaden har jag i varje fall hunnit med en hel del. Lägenheten är kliniskt ren, jag diskar varje dag och 9 säsonger av "Vänner". Hehe, givande eller hur? Har varit en hel del hos mamma också. Vi ligger i trädgården och spånar på våra ansökningar, läser skvaller-tidningar och dricker kaffe. Det känns faktiskt lite som semester. Än så länge.

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat!
    Jag var inne och kollade på barnens hus... Du kommer nog lyfta stället tror jag. =)
    Jag skulle köpa ett pussel men dem hade inget jag ville ha.
    Kramar

    SvaraRadera